ISSN 1337-8481

streda, 22. mája, 2024

Pozitívne zmeny, ktoré mesto Sereď potrebuje

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

Erik Štefanek, poslanec MsZ Sereď, volebný obvod č.1 /   Ako poslanec mestského zastupiteľstva v Seredi cítim potrebu spraviť čo najviac preto, aby sa obyvateľom nášho mesta žilo lepšie, aby bolo prostredie nášho mesta krajšie, zdravšie a príjemnejšie.

Len nedávno sa slávnostne otvorila nová sezóna na mestskom trhovisku, a sme radi, že sa u obyvateľov stretla s pozitívnym hodnotením. Rekonštrukcia trhoviska na Mlynárskej ulici dala tejto lokalite nový nádych. Priniesla nové spevnené plochy, prístrešok, detské ihrisko aj parkovacie plochy. Neskôr sa však na okrajovej časti vyvýšeného ostrovčeka od Domu kultúry vytvorili vodorovným dopravným značením ďalšie parkovacie miesta, ktoré zabrali celú prednú časť tejto plochy. Avšak ako sa po nejakom čase fungovania trhoviska ukázalo, bolo aj pozorovaním návštevníkov trhu zrejmé, že budú nevyhnutné malé úpravy.

Podľa projektovej dokumentácie vyhotovenej architektonickým štúdiom (Architektonické štúdio, s.r.o.) v roku 2019 je táto plocha definovaná ako „odstavné plochy rezerva-akcie“, ako alternatívne parkovanie Domu kultúry. Podľa technickej správy mala byť plocha „konštrukčne upravená pre využitie aj ako pohotovostné parkovanie v prípade potreby pre aktivity, konané v priľahlom kultúrnom dome“.

Z tohto je zrejmé, že nemalo ísť o bežné parkovanie označené bielym vodorovným dopravným značením. V projekte odborného architektonického štúdia ani v rámci stavebného konania takto riešené nebolo. Bolo tak označené v rozpore s projektovou dokumentáciou. Napriek tomu na odstavnej ploche parkovali každý deň autá bez obmedzenia, regulácie či povolenia napriek osadenej značke „Parkovanie s povolením MSÚ“.

Keďže tieto autá bránili plynulému prechodu návštevníkov trhoviska a ohrozovali ich, žiadali sme už vtedy, ešte ako aktívni občania, aj s Martinou Hilkovičovou o zmenu. Ako som sa stal poslancom, začal som vec riešiť, vďaka čomu sa polovica tejto časti plochy trhoviska vrátila svojmu pôvodnému zámeru a slúži opäť pre peších návštevníkov trhoviska. (viac v mojom článku na https://erikstefanek.sk/trhovisko-bude-pristupnejsie-pre-ludi/) Naopak, druhá polovica sa ponechala na účely parkovania s tou dôležitou zmenou, že vozidlá tam už môžu parkovať bez predtým potrebného povolenia.

Niekoľko štatistík k parkovaniu v tejto lokalite. Celkovo pribudlo na ploche pôvodného trhoviska 14 parkovacích miest. Tieto miesta majú slúžiť aj rezidentom priľahlých rodinných domov, návštevníkom športovej arény a počas konania trhov aj návštevníkom trhoviska. Táto lokalita disponuje aj 24 zrekonštruovanými parkovacími plochami pozdĺž Mlynárskej ulice popri trhovisku, ktoré slúžia najmä pre rezidentov priľahlého bytového domu. Nachádza sa tu aj jedno vyhradené pakovacie miesto pre osoby ŤZP. Nájdeme tu aj ďalšiu plochu pred fitness centrom, ktorá zatiaľ nie je vyznačená pre parkovanie, ale slúži tomuto účelu. Má kapacitu asi 15 miest a v budúcnosti by sa mohla stať oficiálnym parkoviskom. Keďže sa vykonanou zmenou vytvorilo parkovanie bez potreby špeciálneho povolenia, môžeme k celkovému počtu parkovacích miest pripočítať ďalších 7.

Množstvo parkovacích plôch v tejto lokalite je preto aj počas konania trhov dostačujúce, až nadštandardné v porovnaní s inými časťami mesta. Paradoxne je preto výsledkom tejto zmeny práve zvýšenie počtu parkovacích miest v tejto lokalite. Zároveň sa vytvoril priestor, ktorý slúži všetkým návštevníkom trhoviska ako vstupný koridor, ale aj ako plocha na oddych, prechádzky či stretávanie sa – áno, aj na takéto účely majú a aj slúžia verejné priestory. Vytváranie nových parkovacích miest bez toho, aby sa uberali zelené plochy či verejný priestor, čo je základnou podmienkou, je náročné. Táto problematika bola dlhodobo zanedbávaná a chýba preto akékoľvek koncepčné riešenie do budúcnosti. Obyvateľom mesta potrebujeme jednak zabezpečiť požadovaný komfort parkovania a zároveň potrebujeme vytvárať príjemné prostredie s čo najväčším množstvom zelene.

Na trhovisku sa verím čoskoro udeje aj ďalšia zmena. Tou by malo byť vybudovanie pergoly pre popínavé rastliny, ktorá by mala vytvárať prirodzený tieň nad lavičkami v strednej časti trhoviska. Táto pergola je súčasťou projektu, ale doposiaľ nebola vybudovaná. Na poslednom zasadnutí komisie pre rozvoj mesta a životné prostredie o jej osadenie a dokončenie projektu opakovane požiadal jej člen a samotný autor projektu Ing. arch. Robert Kráľ.
Verím, že tieto zmeny prispejú k lepšiemu pocitu pre všetkých návštevníkov trhoviska.

 

foto: autor

zdroj: Mesto Sereď

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. Dobrý deň p Štefánek,
    chcem sa spýtať, kedy budú spoplatnené parkovacie miesta pred bytovkami? Mesto by tak získalo nejaké peniaze napr na výstavbu detských ihrísk slebo na štadión v tejto neľahkej dobe

  2. A povolenie na osadenie lavičky od MZ nebolo treba? “ Dobry” príklad pre občanov !
    Nepoviem nič na zabránenie parkovania v sobotu pripadne počas akcii, ale toto je čistá hlúposť
    Možno obyvatelia v tejto lokalite majú iný názor

  3. Prečo by to bola hlúposť? Mesto potrebuje peniaze ako soľ a keď má niekto na tri autá nech si zaplatí aj to že zaberá parkovacie miesto tomu kto má len jedno auto…

  4. Taký výborný nápad ako spraviť jednosmerku v časti medzi kultúrnym domom a rod. domami teraz tam autá len kľučkuju.

  5. Každý na sídlisku nemôže mať auto. A kto ho bude mať, bude si musieť priplatiť. Normálne to tak funguje vo vyspelých štátoch, nakoľko autá odparkované kade-tade ničia chodníky, obrubníky, bránia peším a cyklistom, zohyzďujú verejné priestranstvo a znečisťujú ovzdušie v obytných zónach. Ak si rodina môže dovoliť 2-3 autá, tak si bude musieť za tento svoj komfort priplatiť, aby neznižovala svoj komfort ostatným. Keby v štandardnom paneláku, kde je 69 bytov mal každý 2 autá, tak je to spolu 138 áut. Kde sa dá také množstvo áut zaparkovať ? Nie je to únosné a naše mestá nikdy na taký nápor áut neboli stavané. Jedine v USA toto majú vyriešené, ale tam je automobilizmus zakorenený dlhé roky a my mestá nezmeníme.

  6. Co je na tom pozitivne ? menej parkovacich miest 7 dni v tyzdni kvoli akcii jeden krat do tyzdna, Alebo potom to akoze sedenie na fajnom betone medzi dvoma cestami na slnku a dazdi ? Esteze 10 metrov odtial je travnik a strom kde to potom mohlo byt aspon v tieni … teamondro to odkomunikoval zase na vybornu … sebemvluva je tiez komunikacia, esteze mesto ma take zbytocnosti ako odelenie dopravy, alebo komisiu rozvoja, urcite odnich vysli k tomu kladne stanoviska a takisto od komunity co tam zije lebo zivoty trhovnikov boli ohrozene 😀

  7. ..sa nám to tu pekne rozbieha, nápadmi s vedenia nášho malebného mestečka. Som zvedavá, dokedy sa budú poslanci len pozerať, alebo začnú robiť to na čo tam boli zvolení.. Kontrolovať hospodárnosť financií čo naše vedenie začalo prudko míňať..

  8. Ja si neviem predstaviť že by som zas musela obchádzať autá ako stoja na tej dlažbe, aj tú druhú polovicu by som dala preč. Veď parkovať sa dá vzadu a aspoň tam každý nejazdí na aute. Treba tam dať viac zelene ešte. Trhovisko je trhovisko, nie parkovisko.

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img