ISSN 1337-8481

štvrtok, 13. júna, 2024

Kvôli nedostatku rešpektu pribudol ďalší stĺpik na cyklotrase

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

Ing. Zuzana Slahučková, referent komunikácie MsÚ Sereď /  Niektorí vnímajú usmernenia a pravidlá s pochopením a rešpektom, iní ignorantsky. Kvôli spoluobčanom druhého typu postupne pribúdajú rôzne bariéry, stĺpiky, zákazy, či retardéry. Naposledy muselo mesto osadiť ďalší stĺpik vedľa cyklotrasy v lokalite pod mostom. Aj napriek už existujúcim bariéram na znemožnenie prístupu áut na cyklotrasu sa opakovali situácie, keď cyklistov ohrozovali šoféri áut.

„Jedná sa o druhé rozširovanie bariér v tomto mieste. Cyklisti nás upozornili na fakt, že šoféri s autami bez rešpektu obišli vytvorenú zátarasu a vstupovali do dráhy bicyklistom. To spôsobovalo nebezpečné kolízie,“ vysvetlili Marián Šišo zo seredskej radnice. Na zákaz vjazdu pritom upozorňuje aj dopravné značenie, dodal.

Dopĺňanie zákazov, bariér a nariadení má zásah aj do rozpočtu samospráv. Pritom by stačilo jednoduché rešpektovanie už existujúcich.

 

zdroj: Mesto Sereď

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. Nič v zlom, ale ten stredový stĺpik tam byť nemôže. Už prišli o život , či zdravie v iných prípadoch zbytočne práve pre toto inde ľudia. Normu nepoznám, možno niekto doplní.

  2. Akurát som chcel napísať, že teraz si počkám, keď si tam nejaký cyklozmrd natrhne hubu.. 😉
    Podobný problém mali v BA..

  3. Ešte 10ks sa tam zmestí 😡😡😡😡😡😡jedna vec je keď ohrozujú cyklistov auta a druhá keď cyklistu ohrozujú stĺpiky potom asi treba žalovať mesto keď si tam rozbijem hubu pretože je to v neprehľadnej zákrute 😡

  4. Pýtam sa p. ing. Zuzany Slahučkovej, alebo iného kompetentného zamestnanca. Prosím vás platia pre túto trasu nejaké podmienky používania, je tá trasa určená primárne cyklistom, korčuliarom a kolobežkárom? Pretože vymenovaní sa správajú ako by to tak bolo. Pýtam sa úplne polopate – môžu sa po trase normálne s rovnakými právami pohybovať aj chodci? Lebo mne to tak nepripadá.

  5. dakedy nebol problem chodit peso, ale potom daky dement vymyslel cyklotrasu a potom dalsi dement co zacal hovorit o tom ze tam chodci nemajú co robit.

  6. minule v clanku sa mi pisalo o tom, ze chodec moze dostat pokutu ak tade pojde. ale to uz je vec nazoru, ja tade pojdem a jebem cyklostov.

  7. Všetko to je o dohode a slušnosť a úcta k jeden druhému Chodia tá aj peši aj zo psom keď ich včas upozornite tak vám uhnu na kraj Ten zvonček na kormane nieje módny doplnok

  8. Chodím po tej trase, jazdím podľa okolností. Ak je veľa ľudí, prípadne rozprávajúci sa chodci krížom cez trasu, tak používam zvonček a nikdy som nemal problém. Ak je voľná trasa tak šliapnem do pedálov. Troška inteligentný človek, sledujúci situáciu okolo seba, nemá problém sa „dohodnúť“ s ostatnými účastníkmi. Stačí máličko inteligencie, empatie a ohľaduplnosti a pozornosti a nie je problém. Ak sa teda problém vyskytne, tak niečo z týchto ingrediencií niekomu chýba. Samozrejme na to môže doplatiť aj nevinný, ale to už nie je problém cyklotrasy, ale čisto ľudský problém.

  9. Chodník pre cyklistov (cestička pre cyklistov, cyklistický chodník, cyklistická cesta, cyklochodník, cyklocesta) je pozemná komunikácia alebo jej jazdný pás (nie len jazdný pruh) vyhradený dopravnou značkou pre jazdu na bicykli. Je určený len pre cyklistickú dopravu. Automobilová a motocyklová doprava je z nej vylúčená.

    Chodník pre chodcov a cyklistov je oproti obyčajnej cykloceste prístupný tiež chodcom.

  10. Ahojte ľudkovia. No konečne nieco pozitivne a dobre.este aj na druhu stranu môžu dať a zabetonovat.inak ten strede stlpik sa da normalne sklopit ručne uz som to skusal minule ale radsej so to dal tak ako to ma byt po spravnosti.nemohol som prejst s kraru plno zelezom do zberu tak som si tak pomohol,ale dal som to do normalu.nexhcel som pokutu dostat od mest.policajtov.ja len pre info ak by niekto mal podobne ako ja.

  11. Kde sú mestský policajti asi spia v brlohu. Nech tam robia poriadky, začo berú plat po meste ich nevidno asi sa hanbia chodia len po polnoci keď ľudia už spia. Prečo nedávajú pokuty ? asi je už mestská kasa plná ?

  12. Zábrany – stĺpiky sú neni žiadnou novinkou, oni sú na tomto úseku cyklotrasy osadené už niekoľko rokov. Len boli v máji 2023 posunuté.

    V tedy na tejto časti pribudlo nové vodorovné dopravné značenie vyznačujúce jazdné pruhy.

    A zmenilo sa teda aj usporiadanie zábran-stĺpikov, ktoré bránia vjazdu motorovým vozidlám.

    viď článok, kde som o tom písala: https://www.archiv2.seredonline.sk/2023/06/01/nove-znacenie-na-cyklotrase-veducej-popod-most/

    Cyklisti od vtedy už nemusia stĺpiky obchádzať a vojsť do dráhy protiidúcim cyklistom, ale prejdú plynulo vo svojom jazdnom pruhu.

    Niektorí vodiči ale zábrany obchádzali a vchádzali dole autom. Preto bol osadený spomínaný ďalší bočný stĺpik, ktorý má zabrániť jazde vozidlám.

    A viete, že cyklotrasa “pod mostom” bola vybudovaná v júli 2013? Teda presne pred 10 rokmi.

    Vyššie bola položená otázka na pohyb chodcov a korčuliarov na cyklotrase. Úsek pod mostom je označený dopravnou značkou CESTIČKA PRE CYKLISTOV. Podľa vyhlášky tu smú jazdiť aj korčuliari, kolobežkári ale chodci by sa tu pohybovať nemali. Cestička “iba pre cyklistov” ale platí iba po zadnú bránu parku, ak si všimnete odtiaľ je cyklotrasa po korune hrádze už označená ako CESTIČKA PRE CYKLISTOV A CHODCOV. Táto dopr. značka je osadená a teda pre všetkých jasne viditeľná aj na miestach, kde križuje cesta korunu hrádze.

    Pri vzájomnom stretávaní chodcov, cyklistov či korčuliarov na korune hrádze platia zásady cestnej premávky pričom by mala byť uplatňovaná VZÁJOMNÁ TOLERANCIA.

  13. A ešte povedať treba že rýchlosť cyklistu je 20 km za hodinu je tam značka budú tam osadené radar a keď prekročíte rýchlosť budete pokutovaný cyklisti

  14. Ak je zriadená cestička pre chodcov a cyklistov označená príslušnou dopravnou značkou, cyklista nesmie ohroziť chodca. Ak cestička pre chodcov a cyklistov má oddelené pruhy pre chodcov a cyklistov, sú chodci a cyklisti povinní použiť len pruh pre nich určený; to neplatí pri obchádzaní, predchádzaní, odbočovaní, otáčaní, pri vchádzaní na cestičku pre chodcov a cyklistov a vychádzaní z nej, pričom sa nesmú vzájomne ohroziť.

    Cestičku pre cyklistov môže použiť aj osoba pohybujúca sa na lyžiach, korčuliach, kolobežke, skejtborde alebo na obdobnom športovom vybavení, ak tým neobmedzí ani neohrozí cyklistov.

  15. Je to cyklotrasa pre primarne cyklistov aj podla vyhlasky

    Chodec na neho moze vstupit ale je primarne pre cyklistov

    Mne zase pride ze chodci si neuvedomuju ze to je oficialne znacena cyklotrasa a komplikuju cyklistom zivot tym ze castokrat odmietaju uvolnit pre nich cast cyklotrasy

    Vodici nadavaju na cyklistov na cestach, chodci ak ideme po cyklotrase, a na chodniky ist nemozme
    Potom kade mame sa bicyklovat?

  16. Niečo k stĺpikom zo života
    https://www.bratislavskenoviny.sk/samosprava/68235-stlpik-uprostred-cyklotrasy-cyklista-ho-potme-nezbadal-a-tvrdo-na-to-doplatil
    ale aj toto
    Ministerstvo dopravy a výstavby SR
    Sekcia cestnej dopravy a pozemných komunikácií
    Stĺpiky
    • sa navrhujú v minimálnej výške 0,75 m od vozovky,
    • o priemere menšom ako 0,10 m sú zakázané,
    • sú navrhované z pružne deformovateľného materiálu. Z iných materiálov sa ich realizácia
    neodporúča okrem:
    o miest, kde zapadajú do koloritu krajiny, ako sú napr. historické jadrá,
    o ak ide o výsuvné stĺpiky,
    o ak je okolo stĺpika vodorovné dopravné značenie s lokálnym zúžením a šírkou pruhu
    aspoň 1,20 m (obrázok 76 týchto TP)
    Život bez bariér prajem, stĺpikom zdar.

  17. Spravia trasu pre cyklistov a idete si nárokovať že je to vaše Tytes je aj pre chodcov a cyklistov ešte keď tam nebol asfalt tak som tam chodil peši po hroboch Keď nebudete rešpektovať peších a psíčkarov a budete tam behať na tých elektro srackach 60 km h Tytes je relax pre športovcou či peších a cyklistov tak treba respek jeden k druhemu

  18. Kompetentní sa zatiaľ neozvali. K tvojmu príspevku, možno je to tak ako píšeš, ale k poslednej vete – bicyklovať sa a rútiť sa rýchlosťou 30 km za hod. je rozdiel. S cyklistom ktorý sa prišiel pobicyklovať nie je problém on vidí mňa ja jeho vyhneme sa , ale pretekár ktorý sa rúti už spomenutou rýchlosťou a kľučkami sa vyhýba ostatným už problém je. Spýtam sa ešte raz je trasa určená v uvodzovkách amatérskym cyklistom ktorí tam chodia trénovať? Budem rád ak odpovie kompetentný, keď dokázal dať článok o stlpiku.

  19. Anonym 19. augusta 2023, 12:01 – nevidis rozdiel? V ba na cyklotrase je stlpik umiestneny skoro v strede jazdneho pruhu pre cyklistov.
    V Seredi je stlpik na stredovej ciare vodorovneho znacenia a nezasahuje ani do jedneho jazdneho pruhu.

    K stlpikom:
    -maju 0,75m od vozovky
    -maju vacsi priemer ako 0,1m
    -je tam vodorovne znacenie a verim tomu, ze ked zoberies meter, namerias sirku pruhu aspon 1,2m

    Zhrnutie: ak som normalny, respektujem dopravne znacenie a ostatnych na cyklotrase nemoze sa mi stat, ze vrazim do stlpika

    Pre chodec 19. augusta 2023, 11:29 – ak by si si pred napisanim precital komentare, dokazal by si najst vyčerpávajúcu odpoved Iveta Tóthová 19. augusta 2023, 0:40

  20. Uznávam, nevenoval som sa tomu reagoval som len na koniec príspevku – pre chodec. Naozaj sa mi to nechce nejako riešiť, ak vieš odpovedz kde teda tí chodci nemôžu byť, pod mostom , alebo za mostom smerom na D. Stredu a ďalej alebo za mostom smerom na Čepeň?

  21. Mrzí ma že žiadny komentár nerieši gro problému, že vôbec to bolo pre niektorých ľudí čo nevedia rešpektovať pravidlá spoločnosti nutné osadiť ďalšie stĺpiky. Keď ani to nebude stačiť osadime tam ostnatý plot s ozbrojenou strážou? Myslím ze toto nie je riešenie. Keď sa chceme radiť medzi vyspelú inteligentnú a hlavne ohladuplnú spoločnosť musíme ešte veľmi dozrieť.

  22. Ak som ciklista ktorí navštívil papuča bar a “nechce” sa mu pedálovať a bike použijem ako barlu možem tadiaľ ísť prípadne si odpočinúť pri tom pilieri?

    😵‍💫

  23. Pre Anonym 19. augusta 2023, 13:39
    Bolo by dobré sem tam čítať aj všetko – nie je treba, pokiaľ sa nejedná o dôležité. Ale v príspevku sa okrem iného aj píše

    • sú navrhované z pružne deformovateľného materiálu. Z iných materiálov sa ich realizácia
    neodporúča okrem:
    o miest, kde zapadajú do koloritu krajiny, ako sú napr. historické jadrá,
    o ak ide o výsuvné stĺpiky,
    o ak je okolo stĺpika vodorovné dopravné značenie s lokálnym zúžením a šírkou pruhu
    no a ten železný prvok / stĺpik v strede / veru moc pružný veru nebude, či?

  24. Anonym 19. augusta 2023, 18:01 – to je taky problem citat s porozumenim? Su NAVRHOVANE z pruzne deformovatelneho materialu. Z inych materialov sa ich realizacia neodporuca OKREM:
    ak je okolo stĺpika vodorovné dopravné značenie s lokálnym zúžením a šírkou pruhu

    Tento bod je splneny, takze?

  25. Pre Anonym 19. augusta 2023, 19:33
    Kuk Ministerstvo dopravy a výstavby SR
    Sekcia cestnej dopravy a pozemných komunikácii tam je i foto.

  26. Keby sa radsej poriesil ten punkový festival v kempingu. Do 1 rána tam blékajú vyfetované hlavy a skáčú tam jak opice,.slusný clovek rano vstáva do práce a nemoze spať
    Nočný klud uz nefunguje??uz vidim jak by na mna volali policajtov keby o 22:10 pustim nahlas hudbu ja ale opice ocividne môžu.

  27. K Chcem spať 20. augusta 2023, 7:12
    I keď to nepatrí k cyklotrase , ale výborne , dal si návod redakcii otvoriť túto tému /nočný hluk / . A počkaj tú reakciu z minimálne troch táborov:
    – chcemspiac / teda ten, kto chce v dobe od 22.00 do 06.00 spať/
    – noctrahač / teda ten, kto v noci zásadne nespí/
    – zastupič / teda tí, čo majú hájiť zákon/

  28. Niečo zo stránky – https://www.biker.sk/46850/preco-nejazdime-po-cyklochodnikoch/ – je to reakcia cyklistov na sťažovanie sa motoristov na cyklistov na cestách.

    Prečo nejazdíme po cyklochodníkoch?

    Lebo je to nebezpečné.

    Cyklochodníky bývajú plné chodcov, korčuliarov, kolobežkárov či voľnočasových cyklistov. Všetci menovaní sa pohybujú väčšinou výrazne pomalšie v porovnaní s priemernou rýchlosťou cestných cyklistov.
    Na cestnom bicykli sa už u trochu kondične zdatnejších cyklistov pohybuje priemerná rýchlosť cez 30 km/h.
    Predstavte si, že v takejto či ešte vyššej rýchlosti máte robiť manévre a vyhýbať sa druhým ľuďom. Prípadne neustále spomaľovať a zrýchľovať. Niečo takéto je nemysliteľné, akákoľvek forma tréningu je nemožná, ale hlavne je to nebezpečné.
    Je to nebezpečné pre samotných cyklistov i všetkých ostatných, ktorí by mohli utrpieť pri zrážke veľmi nepríjemné zranenia.

    Teda samotný cyklisti to uznávajú.

  29. Bohužiaľ je to tak. Najhoršie je, že tí pomalší od cyklistov sa správajú akoby na tom cyklochodníku boli sami. Pritom by stačilo mať v sebe trochu ohľaduplnosti. Nikdy nechápem prečo ide chodec presne po strede, nevieš ho obehnúť zľava ani sprava. Psíčkárovi behá pes kade tade, už len čakáš ako sa ti dostane pod koleso. Mnohých absolútne nezaujíma čo sa robí pred nimi alebo za nimi, ohľaduplnosť nula bodov. Keby sa každý pohyboval po pravej strane, bolo by to bezpečnejšie, ale na primitívov treba zvoniť.

  30. Anonym11 48 vtomto sa troška mýliš keď zazvonil na psíčkarov 200 m za ním tak ty uhnu nakraj len keď zazvonil 10 m za ním nemá šancu stiahnuť psa a uhnut sa ti lebo sliapes do pedálov ako primitiv

  31. V článku -20. augusta 2023, 20:44 – sa píše – Treba si uvedomiť, že ten cyklista ide rýchlosťou 10 – 15 kilometrov za hodinu, ako ktorí. Ten odhad ma naozaj pobavil.

  32. Tak potom je športovec aj te čo má uviazané ho psa okolo pásu a behá s ním Kde ste boli keď to nebolo vyasfaltovane už tade chodím 50 rokov Dúfam že keď bude kosenie okolo že sa pridáte cyklisty Ešte som tam nevidel ani jedného tak držte papuľu a správajte sa ohľaduplne k chodcom a ostatným čo využívajú Tytes na šport Potom sa budú chodci správať slusne

  33. Chodím po tejto tzv.cyklotrase minimálne 60 rokov.Nikdy tam v minulosti problémy neboli.Teraz odkedy sa to nazvalo cyklotrasou je tam tých problémov neúrekom.Prečo sa to nazýva cyklotrasa?Nechápem.Chodia tam peší,matky s deťmi v kočíkoch,ľudia s psíkmi,bežci,korčuliari kolobežkári,sem tam aj motorkári a cyklisti.Takže aká cyklotrasa?Na vlastné oči som videl ako cyklista vo veľkej rýchlosti urobil salto,lebo neznížil rýchlosť keď sa rútil na stojacich chodcov.Keďže nepoužil zvonček a chodci ho od chrbta nepočuli musel prudko zabrzdiť a preletel cez riadidlá.Navrhujem aby sa cyklistom vyznačila max.rýchlosť v úsekoch kde je veľký výskyt chodcov t.j.od Mlynárskej až po štadión.Alebo čakáme až sa tam stane nejaké veľké nešťastie?

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img