ISSN 1337-8481

štvrtok, 25. apríla, 2024

Drevené podpery pod mostom už stoja, po ich sfunkčnení budú vykonané merania

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

Sereď / Tento týždeň realizačná firma pracovala na podopieraní mosta ponad železnicu, ktorý sa pravdepodobne zanedbávanou, alebo nedostatočnou údržbou dostal do havarijného stavu, až pred asi tromi mesiacmi musel byť úplne odstavený.

Firma pod most osadila 13 kusov drevených podpier, ktoré po ich sfunkčnení a nevyhnutných meraniach budú mať zabezpečiť stabilitu mosta, resp. by mali zamedziť jeho samodeštrukcii.

Ako je vidieť na fotografiách, až odstavenie premávky umožnilo zhromaždenie dostatočného množstva vody po daždi na vozovke, čo jasne dokazuje reálny stav tohto v infraštruktúre nielen pre mesto Sereď dôležitého mosta.

Treba pripomenúť, že aj po vylúčení premávky nad 3,5 tony napriek intenzívnym upozorneniam správca mosta ani príslušný úrad nevykonali žiadne efektívne opatrenia (osadenie mechanických zábran), aby reálne zabránili prejazdu niekoľko desiatok tonových kamiónových súprav cez most, ktorý už v danej dobe podľa informácií bol v havarijnom stave.

Výrazne skorším odstavením mosta a vylúčením dokonca aj cyklistov a chodcov, došlo k významnému navýšeniu nákladov na dopravu a tým poškodeniu nielen mesta Sereď, ale hlavne samotných občanov donútených používať niekoľkokilometrové obchádzkové trasy, autodopravcov, ale aj firiem podnikajúcich v mesta Sereď.

Samostatnou kapitolou sú železnice a železniční dopravcovia, ktorých škody podľa dostupných informácií už mali presiahnuť pol milióna Eur.

Na fotografiách prinášame postup práce pri podopieraní mosta, ktoré z dôvodu nutnosti odstaviť elektrinu v trolejách museli byť vykonávané v nočných hodinách.

Avizované zmeny v prechode cez most pre chodcov a cyklistov by mali nastať začiatkom septembra.

Situáciu s uzatvoreným mostom ponad železnicu v Seredi budeme sledovať po celú dobu vykonávaných prác.

Aktuálne informácie nájdete vždy TU.

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. K obcanovi? No, je to debo. 4 taketo hranoly by stacili. Ale sudruhovia statici to pre istotu predimenzovali. Co ked to potrva dve zimy…

  2. Seredské jebliny zas sa ukazujete? 🤣 Samy statik, epidemiolog, politológ a hlavne kolaborant. Vás tu je škoda v komentároch.

  3. obcan 11. augusta 2023, 18:00 – Víťaznou firmou na základe VO sa stala spoločnosť Skanska SK a práce na podopretí budú stáť 102 tisíc eur ( na náklady SSC ). Ukončené by mali byť do konca augusta 2023. Po uskutočnení merania stability bude do času výstavby nového mosta, tento prístupný pre peších i cyklistov a bude obnovená železničná doprava.

    Ďalším krokom, by takisto do času výstavby nového mosta, malo byť prepojenie dvoch odrezaných častí mesta formou umiestnenia ťažkej mostnej súpravy. Premostenie by malo umožniť jednosmernú dopravu svetelnou signalizáciou. Nálady mesta na projektovú dokumentáciu sú 8 880 eur s DPH.

  4. Absolútny súhlas.Pri PS, Sereď zrušia.Na poliklinike, nebude lekárov, zrušili Orange predajňu a progresívci zrušia aj mestský úrad.Horšie ako v 50r.za stalinizmu.

  5. Ja si myslim,ze by to udrzalo osobne autá kludne by to mohli otvoriť. Ja by som to povolil pre autá osbne aspon vyskúšať az pokial by sanieco nestalo.a kedby sa náhodou niečo stalo tak zavrieť rychlo zbúrať a novy postaviť nech sa zlozia na nho nejake firmy napr.Blanco Ruta,Stehel firma,Hracho stav a ďalší co amju vela peňazí co nepomôžu aj.nam ľuďom seredskym ci šintavanom a zo serdehela.Šak zarabaju na kazdej strane tak nech sa ukážu zbohatlici

  6. Vinco 11. augusta 2023, 21:12 – tak toto ma zaujima! Aky zaujem ma PS na zruseni Orange v Seredi?

    Horsie ako v 50. rokoch za Stalinizmu? Vies o tom ze umrel v marci 1953? Ale v 49 este deportoval zidov do pracovnych taborov k Cinskym hraniciam, alebo celostatne dal prenasledovat lekarov.
    No ale k veci, naozaj zajst do Galanty do Orange-u je horsie ako byt deportovany tisice km na opacnu stranu krajiny do Gulagu?

  7. PS ak tam bude, Slovensko bude len nazov otrokarskej gubernie a tie spinave kurvy neoliberalne na cele s prezidentkou sa budu len rehotat.

  8. Dva žeriavy na každý koniec odstrihnúť Most Strabaku vyrobia nový za tri mesiace osadiť zavariť zabetónovať a je hotový

  9. Vinco ty si iný primitívny feťák……PS ešte nikde nie sú a ty im už dávaš za vinu zrušenie Orange. Jediný kto urobil chybu bola tvoja mamka že ťa porodila. Mala tá radšej vyvrhnut do plastovej tašky a jebnut s kameňom do váhu.

  10. No zbohom barz aká Zámočnícka firma zo Sereď to správy lepšie ešte aj hore by dali jokel a spravyli bi to zo železa a mnoho lacnejšie

  11. Co tu picujete, koľkých z vás sa to netýka? Ja som rad že to robia, konečne sa veci pohli. Najmä vďaka kurbelovy…. neskutočne ako tu stále ti cinzakovy kvicia

  12. Keby to ma jbnut,nepomozu ani tie šparatka,tak by ich zlisovalo.dobre ze pre automobily to nezpojazdnily a co tie otrasy z vlakov,kolko to drevo znese,šroby povolia a bum bac.

  13. Tak toto je na hlavu…este,ze to stavala firma so skusenostami🙈.. a kde je hore nosny tram? A to spodne ukotvenie? To co je? Surovy tram? Co tak sa za vyse 100 tis., Aj zamysliet nad materialom!!!???

  14. A hore to nijako neukotvili nosnými trámami, to tam je len priložené ? A dolu to držia iba matice na šróboch ? Veď tá pätka mala dosadnúť na ten betón alebo to rovno zaliať betónom. V prípade poklesu mostu by celú váhu držalá tá centimetrová platnička s maticami ?

  15. Ja vám neviem ale keď už tak k tým sto litrom by sa určite našli ešte nejaké drobné a miesto dočasného podopretia by som už postavil budúci pilier ktorý má udržať nový Most, tým menšia strata na peniazoch a čase.no žiaľ nezmeníme to budeme sa len prizerať a sťažovať .ja sa už vyhýbam z ďaleká ..budem si žiť aj tak dobre .pekný deň prajem

  16. Možno tie hranoly pustia korene a ešte aj trošku podvyhnú ten most keď začnú rásť…

    Než bude nový most tak budeme z nich aj plody zbierať…

    Len aby bezdáci nepobrali na kurenie

  17. Takze dajme si fakty.
    Cena materialu: drevo cca 1300 e, hutnicky material( papuce, zavitove tyce,matice) cca 400 e, 2 kubiky betonu cca 150e, praca na dva dni pre 3 ludi cca 1000 e. Celkom do 3 tisic eur. Cena zakazky 102000 eur. Vysledok? Drevene hranoly, ktore maju podopierat most, ktory ma asi 100 ton. To tam mohli dat zapalky. Hlavne, ze Skanska ma na tom vyvar 99000 eur. Takto sa robi biznis. Takze nejaky manazerko vo Svedsku si kupi dalsiu osmickovu audinu. Gratulujem.

  18. My sme fakt sprostí, keď za takúto vec dáme 102 000 eur. Pílime si denno-denne sami pod sebou konár. Darmo budete šetriť, keď sa potom na jednej zákazke všetko rozd*be.

  19. A pritom si staci precitat zmluvu. To, ze rozklad ceny je zacierneny nevadi. Cinnosti a material tam su. Ale vy, varici vakcin, vojnovi strategovia a majstri vsetkeho to viete lepsie.

  20. Toto podopretie je teraz vlastne bodové, čo nie je optimálne, v styku s betónom malo byť vytvorené v priečnej osi lineárne podopretie. Mohlo sa to dosiahnuť stĺpmi tvaru „T“; dá sa to vytvoriť aj dodatočne obojstranným domontovaním „vinklov“ (napr.L 100/100/10) dĺžky o trochu menšej ako je osová rozteč stĺpov v ich hlavách; „vinkle“ by mali byť kotvené do tela mosta chemickými kotvami.Skrutky v pätách je šikovné riešenie umožňujúce rektifikáciu stĺpov, ale skrutky mohli byť privarené k roznášacím oceľovým platniam ktoré mali byť ukotvené k betónovému, verím, že príslušne vystuženom páse.
    ,

  21. Len aby to podopretie nebolo už finálnym riešením.
    Aj Eiffelovu vežu postavili dočasne, s tým že ju časom demontujú 🙂
    Neverím v nový most. Kto a kedy a začo by ho postavil?
    Idú voľby, ku korytám prídu nové prasce, priority sa zmenia, na Sereď sa vyserú.

  22. Anonym 15. augusta 2023, 9:25:
    Presne tak. Aj ja si myslim, ze most je uz len historia, a novy uz nebude. Pretoze most potrebuj iba obcania, ale na potreby obcanov sa v tejto kolonii neberie ohlad.

  23. Anonym 15. augusta 2023, 10:27
    Dôležité je obnoviť železničnú dopravu, ale nie osobnú pre ľudí cestujúcich do práce.
    Nákladnú, aby súkromní dopravcovia mohli prepravovať vlaky, aj keď zníženou rýchlosťou, ale vždy lepšie ako vôbec.
    Vôbec o nič iné tu nejde.

  24. Anonym nadomnou
    Lebo vlakmi necestujú ľudia do práce, stovky študentov do škôl, dôchodcovia na výlety? Ty dilino, že o nič iné tu nejde, asi si nikdy zo Seredi necestoval.

  25. Nebojte sa po volbach Vam Pociatek so Stromcekom spravia prechod so signalizaciu bez ramp za 5 mld. Euro. Pasku pride strihat Bodor s Kocnerom, isto sa rad prida aj starter. Dovtedy ostavajte v strehu so Sorosom, 5G nanocipmi, USA, migrantami, istotami, carodejnicami a Budajom

  26. „O nič iné tu nejde“… 15. augusta 2023, 21:34:
    No a co ked cestuju? To je hadam ich problem. Mali si zistit, ze most je dezolat. Stale maju mnoho moznosti napriklad sa prestahovat alebo si zabezpecit helikopteru.

  27. „O nič iné tu nejde“… 15. augusta 2023, 21:34
    Musel si mať ťažký deň, keď si večer taký nadudrený a nepochopil si iróniu…nevadí.
    A ubezpečujem ťa, že zo Seredi cestujem denne už skoro 40 rokov, vedel by som ti o tom niečo porozprávať, ale nepovažujem to vôbec za potrebné.

  28. Ficzkó úr. 15. augusta 2023, 23:02
    Milenci Počiatek a Stromček sú zalezení a sú v neskutočnej plnke…sú veľmi opatrní a nechcú vytŕčať.

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img