ISSN 1337-8481

štvrtok, 9. mája, 2024

Župa dokončila komplexnú modernizáciu 343 metrov dlhého mosta v Hlohovci. Včera bol slávnostne rozsvietený.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

TT SK |MM| Trnavský samosprávny kraj dokončil komplexnú modernizáciu mosta ponad rieku Váh na ceste II/513 v Hlohovci. Rekonštrukcia bola symbolicky ukončená vo štvrtok 3. augusta 2023 spustením iluminácie mosta ako jedného z nových prvkov na konštrukcii. Župa spolufinancovala modernizáciu najdlhšieho mosta v kraji prostredníctvom nenávratnému finančnému príspevku z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP) v hodnote takmer 5,3 milióna eur.

„Komplexná rekonštrukcia hlohoveckého mosta bola jedným z najnáročnejších projektov v kraji vôbec. Vyžadovala si dôslednú a kvalitnú prípravu, náročnú logistiku, koordináciu mnohých subjektov aj otvorenú komunikáciu. Po tomto neľahkom období náš najdlhší most opäť plnohodnotne prepája oba brehy Váhu. Jeho význam vzrástol aj vďaka rozšíreniu a novým cyklochodníkom, čím ponúkame zelenú alternatívu pri dochádzaní za prácou či školou. Dovolím si tvrdiť, že sme splnili najväčšiu výzvu v oblasti dopravnej infraštruktúry, zvýšili bezpečnosť cestujúcich a zabezpečili stabilitu mosta. Zvládli sme to aj vďaka trpezlivosti a ohľaduplnosti obyvateľov Hlohovca i okolia, za čo sa chcem úprimne poďakovať,“ povedal trnavský župan Jozef Viskupič s tým, že most bol počas rekonštrukcie rozšírený o oceľovú konštrukciu na oboch stranách, na ktorých vznikli plnohodnotné chodníky a cyklochodníky. Novým prvkom je aj osvetlenie premostenia, ktoré pozostáva z 299 kusov úsporných LED svietidiel.

Župa zabezpečila aj napojenie na chodníky smerom do mesta, a tiež vyasfaltovanie úsekov ciest za mostom v rovnakom smere. Stavebné práce realizovalo združenie firiem SMS – Kovo-Sklo, pričom aktuálne prebieha kolaudačný proces.

Hlohovecký most bol postavený v 60. rokoch, lenže od začiatku 80. rokov prakticky nebol opravovaný. Posledné väčšie práce na moste sa týkali výmeny asfaltového povrchu, čo ale v konečnom dôsledku nevyriešilo problém s poškodenou mostnou konštrukciou. V roku 2018 bol na základe diagnostiky určený technický stav mosta ako veľmi zlý (šiesty zo siedmich stupňov), na čo župa reagovala v auguste 2019 vylúčením nákladnej dopravy nad 12 ton z mosta v snahe zabrániť ďalšej degradácii konštrukcie.

Cieľom modernizácie bolo spevniť konštrukciu mosta, a to pomocou spevnenia základov i mostného kĺbu. Počas mimoriadnej obhliadky v marci 2022 boli odhalené závažné poruchy v podobe trhlín na pilieroch, ktoré ohrozovali stabilitu mosta. Na základe stanovísk odborníkov bola vtedy okamžite vylúčená doprava z mosta.

Župa na obdobie výluky zabezpečila posilnenie prepravných kapacít na železničnom úseku Leopoldov – Hlohovec, návoz cestujúcich na železničné stanice v Leopoldove a v Hlohovci prímestskými autobusmi, ako aj záchytné parkoviská na oboch stranách Váhu s celkovou kapacitou vyše 500 miest. Po vykonaní prác na zosilnení základov mosta sa v júli 2022 vrátili na most chodci, premávka motorových vozidiel bola na moste obnovená v januári 2023.

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. Neviem prečo sa všade píše že najdlhší keď v Seredi je most cez Váh dlhší o nejakých 10m. A pokiaľ si dobre pamätám zemepis patríme do rovnakého Trnavského kraja

  2. Oprava starého mosta je len látanie na určitý čas. Svetlá to nezachránia. To je také isté kamuflovanie, ako nové fasády na 50 ročných činžiakoch. A myslím, že v Seredi už nový most nebude nikdy. To provizórne podopretie jednoducho bude už musieť vydržať…to sme dobačovali, že?

  3. Vy dvaja hore ste čo pili? Podopretie je dočasné, pokým sa nezačne stavať nový most. Jeden napíše, že max. 5 – 10 rokov, druhý že nikdy. Zúfalci.

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img