ISSN 1337-8481

sobota, 13. júla, 2024

Za prvý polrok klesol počet volaní na 112, ľudia volali aj pre koronakrízu

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

MV SR  |MM|  Za prvý polrok bolo na číslo tiesňového volania 112 prijatých 500 535 volaní. Oproti minulému roku je to napriek pandémii koronavírusu mierny pokles. Vlani prijali koordinačné strediská integrovaného záchranného systému v rovnakom období 546 666 volaní.

Na číslo 112 volali ľudia aj z dôvodu koronakrízy. V mesiacoch február, marec a apríl bolo takýchto volaní spolu viac ako 8000. Dôvodom bolo aj to, že na začiatku pandémie sa občania, ktorí mali záujem o štátnu karanténu, hlásili cez 112. Prevádzku karanténnych zariadení malo na starosti ministerstvo vnútra. Zvýšený počet volaní súvisiacich s COVID-19 vzhľadom na závažnosť ochorenia nebol považovaný za zneužitie čísla tiesňového volania 112.

Sekcia krízového riadenia MV SR zriadila bezprostredne na začiatku prijímania opatrení ma zamedzenie šírenia koronavírusu dve infolinky a emailovú schránku, kde mohli občania posielať svoje otázky, ponuky pomoci alebo podnety pre rokovanie ústredného krízového štábu. Denne zamestnanci vybavili priemerne 200 hovorov. Doteraz zaznamenali spolu približne 19 000 telefonátov a viac ako 5 000 mailov, v ktorých občanom pomáhali s problémami pri návrate na Slovensko alebo karanténnymi opatreniami.

Infolinka 02/4859 3312 je naďalej k dispozícií, a to v pracovnej dobe. Funguje aj mailová adresa infoskr@minv.sk.

Ďalšie tisícky dopytov od občanov pre koronakrízu (maily a telefonáty) vybavilo oddelenie vzťahov s verejnosťou kancelárie ministra vnútra.

Podporné callcentrum psychologickej pomoci fungovalo v karanténnom centre v Gabčíkove. Vyškolení príslušníci Hasičského a záchranného zboru prijímali telefonáty od ubytovaných repatriantov.

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img