ISSN 1337-8481

štvrtok, 9. mája, 2024

Mimoriadna autobusová linka kvôli uzatvorenému mostu prepraví denne 150 ľudí

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

Ing. Zuzana Slahučková, referent komunikácie MsÚ Sereď /  Aby sa obyvatelia Serede mohli dostať do práce, či do mesta si vybaviť potrebné záležitosti, zriadila samospráva svoju špeciálnu linku. Tá dnes už 12 týždňov prepája dve odrezané časti Serede. Priemerne za jeden deň poslúži 150-tim cestujúcim, náklady na ňu ostávajú na pleciach samosprávy.

Nebyť uzatvoreného mosta ponad železnicu, Sereď by financovala iba svoje dve štandardné linky MHD. „Od 11. mája tohto roku sa však s okamžitou platnosťou spustila prevádzka tretej linky. Tá slúži práve obyvateľom, ktorých uzávera mosta ponad železnicu zasiahla najviac,“ vysvetlila prednostka mestského úradu v Seredi Mariana Páleníková.

Aby radnica vedela objektívne zhodnotiť efekty tohto iniciatívneho kroku, vedie si štatistiky prepravených osôb. „Za mesiac máj, od uzávery mosta, linka prepravila 5042 osôb, za celý mesiac jún to bolo 7509 osôb, za júl je predpoklad prepraviť 4706 osôb. Prihliadame pritom na obsadenosť liniek počas prázdninového režimu,“ doplnila Páleníková.

Za mimoriadnu linku zaplatí mesto účet prepravcovi približne 16.500 eur mesačne. „O refundáciu týchto nákladov sme požiadali kompetentné orgány. Aktuálny stav sme si nespôsobili, avšak snažíme sa znižovať negatívne dopady situácie na obyvateľov mesta. Žiaľ, zatiaľ sme v snahe o refundáciu neboli úspešní. Hľadáme teda ďalšie možnosti, aby sa náklady vynaložené na prepravu vrátili do rozpočtu mesta,“ dodala prednostka seredskej radnice.

Mimoriadna linka bude v Seredi premávať, kým most jeho správca, Slovenská správa ciest, nepodoprie. Na podopretý most sa už bude môcť navrátiť pešia a cyklistická doprava, čím autobusová linka stratí svoju opodstatnenosť. Podopretie mosta by podľa zverejnenej zmluvy malo začať už v auguste a práce by mohli byť ukončené, kým sa tento rok školáci navrátia do školských lavíc. Výsledkom podopretia by mala byť aj obnovená vlaková doprava na trase Galanta – Sereď.

 

zdroj: Mesto Sereď

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. Odkiaľ mate to smiešne číslo 150?to fakt? Odkiaľ? Odkiaľ to mate? Prosím dajte to sem aby ľudia vedeli lebo je to strašne strašne smiešne číslo odkiaľ ste to vzali? Dakujem

  2. 16500mesacne? To fakt? To chodí pre každého zvlášť? To fakt? Dali ste súťaž? Požiadali ste súkromné firmy? 16.500 mesačne? Šofér dostane cca 950e prosím koľko je to kilometrov denne? Kam sa po dajú ostatné Eura? Prosím odpoveď aj ja chcem zarobiť 10.000 za mesiac

  3. Čo sa čudujete nad týmito údajmi? Zdá sa vám veľa tých 150 prepravovaných? Ľudia na Trnavskú ul. chodia do roboty, tam nemajú žiadny obchod, tak na nákup do mesta a tiež na cintorín.
    Zaskočila vás tiež suma 16 500€ mesačne? Veď koľko stojí bežné cestovné? Koľko platíme na recepcii na poliklinike, aby sme sa dostali lekárovi? Koľko zaplatíme za lieky, súkromným lekárom, opravárom…Z týchto 16 500€ koľko si odkrojí štát a tiež iné výdavky súvisiace s prepravou? Porovnajte si to s vašim platom, koľko dostanete v čistom z hrubej mzdy?

  4. Chlapce ty si inak mimo, ze sofer dostane 950 – to je cista mzda ty lolo!
    Zisti si aka je superhruba t.j. kolko realne stoji zamestnavetal JEDEN zamestnanec. Teraz si do toho zapocitaj – nafta, servis (plus plat mechanika), dispecing, odpisy autobusu (jeho obstaranie defecto), poistenia, myto (kedze pre nakladne auta a autobusy vynimka neplati), umyvanie a cistenie vozdila, rezijne naklady na administrativu, rezijne naklady na softver, odborne sluzby/certifikaty …. a mozeme pokracovat. Potom mozes zacat robit ten tvoj podla teba tazko vynosny biznis!

  5. Škoda nepochopili ste pre anonym ako 10.17 polo opica je asi tvoja mamka keď ta ne naučila normalne komunikovať z ľuďmi a o tak ďalej by som ta mohol urážať ale nemôžem nie je to za potrebu presne si sa vyjadril držím palce!!! 🤮🤮🤮

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img