ISSN 1337-8481

streda, 24. apríla, 2024

V akom štádiu plánovanej rekonštrukcie sa práve nachádza železničný most v Seredi?

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

Mestský úrad / Ing. Zuzana Slahučková, referent komunikácie MÚ a projektov mesta /

Budú to už tri roky, odkedy je železničný most v meste neprejazdný pre autobusy a nákladné autá. Termíny začiatku jeho rekonštrukcie sa neustále odsúvajú, a tak sa občania právom obracajú na mestský úrad so žiadosťami o bližšie informácie.

Rekonštrukciu projektuje a financuje Slovenská správa ciest, ktorá spadá pod Ministerstvom dopravy a výstavby Slovenskej republiky. Mesto Sereď je v konaní o povolení stavby dotknutou stranou a vyjadrenia dotknutých orgánov si zabezpečuje stavebník. „So stavebníkom sme v kontakte. Z rôznych príčin sa však termíny posúvajú, približne trištvrte roka je projekt v štádiu získavania právoplatného stavebného povolenia,“ uviedol vedúci oddelenia rozvoja mesta Sereď Marián Šišo. Stavebník vytýčil obchádzkové trasy na dobu rekonštrukcie, ktoré budú aktualizované a zverejnené pre potreby verejnosti včasne, pred uzatvorením mosta. Cieľom investora je dať do užívania také obchádzkové cesty, ktoré časovo a aj finančne zaťažia obyvateľov v čo najnižšej miere. Aj napriek tomu je jasné, že obyvatelia budú musieť strpieť značný diskomfort.

V súčasnosti teda stále prebieha stavebné konanie k vydaniu právoplatného stavebného povolenia. Podľa predpokladaných termínov harmonogramu prípravy a realizácie rekonštrukcie mosta Slovenská správa ciest následne zaháji proces verejného obstarávania na výber zhotoviteľa stavby a po podpise Zmluvy o dielo sa bude môcť začať samotná realizácia, na ktorú všetci netrpezlivo čakajú. Predpokladaná dĺžka trvania opravy je 12 mesiacov.

Mesto Sereď teda nie je v pozícií, z ktorej by mohlo proces rekonštrukcie riadiť, vie v ňom len participovať ako dotknutá strana. „V roku 2021 sme zaslali k projektu svoje pripomienky, patrila k nim napríklad pripomienka o potrebe rozšírenia telesa mosta kvôli plánovanej cyklotrase cez tento most, ktorej stavebník vyhovel,“ doplnil Šišo. Zrekonštruovaný most bude rozšírený o dva pruhy cyklotrasy a zachované budú chodníky po obidvoch stranách.

Mesto Sereď tiež zapožičalo svoje priľahlé pozemky k telesu mosta pre Slovenskú správu ciest, na dobu rekonštrukcie, ktorú schválilo mestské zastupiteľstvo v júni minulého roka. Súhlas mesta je aktuálny do konca roka 2024.

Iniciatívou mesta bolo aj požiadavka na intenzívnejší monitoring bezpečnosti mosta, nakoľko ten správca vykonáva podľa pravidiel len v perióde raz za štvrťrok.

Ostatné stretnutie s investorom malo mesto Sereď v decembri 2022.

 

foto: enviroportal.sk

zdroj: Mesto Sereď

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. No takže predpokladaný dátum začatia jar 20233 nakoniec zas nemusí byť konečný ak suhlasne stanovisko vydaju v auguste , však…

  2. Cha cha cháááááááááá,za ten čas čo už je most uzavretý pre kamióny nám mohli čiňania postaviť nový obchvat mesta aj s 500.metrov vysokým mrakodrapom ako rozhľadňou…

  3. Jebem aj túto skurvenú demokraciu !
    Načo je to dobré ? Len sa rokuje,diskutuje,kompetencie sa prevaľujú z jedného na druhého ale v skutočnosti sa nerobí vôbec nič. Páni berú kráľovské platy a problémom sa vyhýbajú.
    To by chcelo tvrdú ruku čo buchne päsťou do stola a rozhodne že toto bude tak a tak ! A nie nejakí pajáci v oblekoch čo neriešia vôbec nič. Most je už roky uzavretý a dlhé roky ešte bude lebo demokracia…

  4. je to paradox, v HC mal most poškodenie č.6 z možných 7!!!! v Seredi má most poškodenie od začiatku č.7 !!!!!!! ale samozrejme pred volbami museli začať zázračne opravovať v HC napriek tomu, že tiež nemali vysúťaženého zhotoviteľa a do roka to urobili. prečo v Seredi to nechcú robiť ako havarijný stav s ohrozením a tým nemusia dodržiavať stanovené lehoty súťaže. náš most neohrozuje ludí, nespadne?

  5. To je najľahšie odstaviť most a nechať tak. Však kompetentní tadiaľ nechodia, oni nemajú predražené cestovanie k vôli obchádzke, tak načo by sa s tým ponáhľali? Začnú tisíc vecí naraz a nič nedokončia. Koľko diaľnic, tunelov a mostov nie sú dokončené už desiatky rokov? To je vizitka, ako to v našom štáte, ako sa v našom štáte pracuje. Tak aj my len čakajme na zázrak!

  6. Tento most je asi najprimitívnejší typ mostu. Takéto mosty si stavali za komunistov družstevníci na kanálmi v poli. Urobili sa násypy z oboch strán – to už máme. Potom sa zabetónovali krajné steny- múry v požadovanej hrúbke a na tie železobetónové múry na krajoch sa položili vystužené železobetónové preklady, obdoba panelov aké máte v paneláku uchytené na krajoch nosných stien. Na tieto preklady sa nalial betón a na koniec asfalt, aby tá plocha bola rovná. Navyše tu máme ZiPP, teraz Strabag, ktorý takéto asi 2x dlhšie panele vozí bežne cez mesto.
    Ale tu sa bude diskutovať, rozhodovať, plánovať 10 rokov nad úplne základným, najprimitívnejším mostom aký existuje. My sme ako krajina úplne stratení. Úplne.

  7. Tiež som toho názoru, že strabag co sídli v meste , by tam mal šupnúť ten most, čo nemôže byť žiaden problém pre nich nakoľko vidím odtál vychádzať dlhšie betónove časti. Lenže lepšie je tam postaviť 3 cigánov s lopatami a robit to rok a zobrať milióny €. Také slovenské….

  8. Viete si predstaviť, co je to spat v dome pri ceste v Dolnej Strede, ked Vam už tri roky, chodi auto za autom, ak vychadzame z dvora autom, dobreže nepotrebujeme policajnu stopku, aby sme mohli vyjsť. Koho to zaujíma,? Nikoho, tri roky slubujete, ale možno , ked ten most spadne sa trošku rozhýbete. Zatiaĺ, aspoň kruhovy objazd urobyt na priesečnice ciest smer Vahovce,Galanta, Sered pri Dolnostredskej krčme. ČLOVEK SA NEDOČKA POKOJA. Keď prechadzaju tažké auta trasie sa dom a o hluku už ani nehovorim. KONEČNE TREBA ZAČAŤ KONAŤ!!!!

  9. ty joo. jeden odbornik odbornejsi ako druhy. pred dvomi rokmi varili vakciny, o rok radili putinovy ako dobyt ukrajinu. a hups, uz stavaju mosty.
    no nie je ta nasa krajina zazracna?

  10. Vedelo sa roky o tom v akom stave je ten most a že sa blíži koniec jeho životnosti. To sa nemohli vypracovať projekty vopred? Mestskí policajti v minulosti kontrolovali, či jazdia kamióny cez ten most aj napriek zákazu, no namiesto toho, aby ich odklonili, tak ich kasírovali až keď prešli cez most… rozumiem bolo to na niekoho pokyn, oni ako jedinci za to nemohli…

    Videl som nejaké štúdie/vizualizácie ako by mal most vyzerať. Je naozaj nutné, aby bol na moste cyklochodník, ktorý práce zbytočne predraží a predĺži? Kam bude tento cyklochodník pokračovať? Bude to na úkor cesty/parkovacieho pruhu medzi svetelnou križovatkou a mostom? Kam bude cyklochodník pokračovať na druhý smer? Zúžia aj tam už bez tak úzku vozovku? Jedno je isté. Bude tam prichádzať k viacerým kolíznym situáciám ako v súčasnosti, to najmä pri odbočovaní na Sládkovičovo. Je naozaj potrebné do mesta ako je Sereď pchať silou mocou na jeden z hlavných ťahov cyklocestu? Kto nevie o čom hovorím, nech sa ide pozrieť do Trnavy, ako tam dokatovali okrem iného cestu od železničnej stanice po OC MAX a späť.

    Sereď potrebuje čím skôr obnoviť premávku na tomto moste. Potrebujeme hlavne funkčný most pre autá a chodcov, ktorý bude čo najskôr v prevádzke…

  11. Z Noveho Majera sa neviem dostat takmer nikam. Nevlastnim auto a bicykel s nakupom asi tazko prenesiem cez kolaje. A to nehovorím o inych veciach. A kde je môj volny čas,počas ktorého sa neviem dostat do mesta.

  12. NM 21. mája 2023, 16:21!
    Kde bolo tam bolo. V malej časti Serede nazývanej Nový Majer bola predajňa potravín, ktorú prevádzkoval ZDROJ Galanta. Potom prišli nové časy, sloboda a demokracia. ZDROJ zanikol a s ním aj predajňa v Novom Majeri.

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img