KR PZ Trnava |MM| A práve rýchlosť je dlhodobo druhou najčastejšou príčinou dopravných nehôd v Trnavskom kraji. Navyše, v mesiaci október bola aj príčinou tragickej dopravnej nehody, pri ktorej prišiel o život mladý človek.
Policajné hliadky počas 4 hodinovej akcie zistili 162 priestupkov v doprave. 152 vodičov sme riešili v blokovom konaní na mieste. 9 krát policajti, vzhľadom na závažnosť priestupku, využili formu dohovoru a v 1 prípade vodiča oznámili za alkohol správnemu orgánu. S pokutou odišlo aj 13 vodičov (najviac v okresoch Senica, Galanta), ktorí počas jazdy telefonovali. 11 osôb jazdilo na cestách bez povinnej ochrannej prilby. Policajti zadokumentovali ďalších 22 priestupkov za porušenie povinnosti zo strany vodiča, 7 vodičov nebolo pripútaných počas jazdy a 3 vodičom zadržali počas akcie vodičské preukazy. Dopravné predpisy porušili na ceste aj 3 cyklisti a 4 chodci.
Najviac prehreškov v doprave odhalili senickí policajti a to cez 30 prípadov.
V mesiaci október evidujeme na cestách Trnavského kraja nárast dopravných nehôd, zvýšený počet ľahko zranených osôb a do plusu išli aj nehody, ktoré spôsobili vodiči pod vplyvom alkoholu. Okrem prevencie polícia plánuje do ďalších dní aj ďalšie akcie, ktoré postupne zameráme aj na najrizikovejších účastníkov cestnej premávky a policajti si preveria aj alkohol za volantom. Jazdite opatrne a zodpovedne.
UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.
Ako sa dá dokazat že som telefonoval?
Napríklad tak, že si ťa nakamerujú. Vieš čo je kamera? Či som ťa zaskočil?
Zastavia ťa a dajú si urobiť podrobný výpis hovorov a ty zacvakaš pokutu… jednoduché jak facka
Na zhotovenie vypisu by potrebovali sudny prikaz a to je problem. Aj potom mozes tvrdit ze hands free. Potrebuju foto.
Anonym 11.11.21 o14:00 nebyť teba tak som vedľa .Čo je to kamera?
Kamera je zariadenie, pomocou ktorého dokážu nasnímať obrazový záznam, ktorý ťa usvedčí z toho, že si telefonoval. Ja som vedel, že som ťa zaskočil. 🙂
Anonym 11:05 ďakujem za vysvetlenie, ja som nevedel co je to kamera, ja som s dvatsiateho storočia. Zrejme máš vysoké IQ. Ešte raz ďakujem.
v Nemecku maju zakazanú akúkolvek manipulaciu s mobilom .dokonca aj ked stojiš na križovatke.to znamena že ziadne výhovorky typu “ pozeral som kolko je hodin alebo len som zrušil hovor. Používanie smartfonu za jazdy ako vodič je pandémia tejto doby. Aj s obeťami
U nás je prakticky rovnaká právna úprava
Vodič nesmie počas vedenia vozidla držať v ruke alebo iným spôsobom obsluhovať telefónny prístroj alebo iné telekomunikačné, audiovizuálne alebo obdobné zariadenie okrem použitia systému „voľné ruky“ alebo vykonávať inú obdobnú činnosť, ktorá nesúvisí s vedením vozidla.